22 Şub 2011

ZOR İŞ HAYVANSEVER OLMAK


Çoğumuza lakaplar takılır ve deli gözüyle bakılır. Tek suçumuz hayvan sevmek , bakmak ve doyurmaktır.

Yıllardır mahallemdeki kedilere bakıyorum. Bana takılan ilk lakap da kedici kız olmuştu. Yürürken arkamızdan miyavlayanlar bir canı doyururken insana yardım et deyip söylenerek geçenler .....

Soruyorum peki ya siz yardım ediyormusunuz bir insana ? Üzülüyormusunuz tartının başında o soğukta oturan çocuklara ,mendil satmaya çalışan yaşlı teyzelere amcalara.Geçip gidiyorsunuz bunlarada takılacak bir kulpunuz var nasıl olsa.

Hayvan severlerin çoğunun söylediği bir cümledir belki ;hep  bana denk geliyor. Dışarı çıktığımızda mutlaka görürüz ya aç yavru bir kedi ,topallayan bir köpek yada caddenin ortasında hala üzerinden geçilen bir güvercin.Ahkam  kesenler ne bu canları ne de muhtaç insanları görebilecek vicdana sahipler mi ?

Traji komik bir hikayem var ;Kaldırımda ilerliyorum biraz ilerde bir oto yıkamanın önünde yavru bir sokak köpeği işyeri sahibi tarafından tartaklanıyor yanlarına gidip lütfen vurmayın dedim.Aldığım cevap şu : “Sana  ne akraban  mı ? “

İşte bu tarz insanlarla mücadele ediyoruz .Bu kadar zor mu merhamet etmek ?

SEVMİYORSANIZ  DOKUNMAYIN !

Yolunda giden bir köpeğe yada kediye durup dururken tekme sallamakla ne geçiyor elinize ? Bir hayvan severin bıraktığı bir kap suyu fırlatıp atmakla mutlumu oluyorsunuz ? En çokta  şu söze kızıyorum. " Kedi nankör olur."  Nankörlük bazı insanlara ait kötü bir vasıf değil mi ? Hani işine gelmeyince hayvan deyip geçiyorsun , işine gelince de koyuveriyorsun kedinin yanına nankörlüğü . 

Dua et de   “ vur çocuğum vur o kediye köpeğe” dediğin evladın nankör çıkmasın.

 İşte size traji komik bir hikaye daha ; tanık oldum ama mağdur olan ablamdı .Evimizin karşısındaki parktayız canları seviyoruz genç bir çocuk köpeğiyle geldi ama o köpek sokak köpeği olsa bu kadar tartaklanmazdı. Sürekli tekme atıyor karnına karnına vuruyordu. Bu can o kadar bağırıyordu ki vicdanı olan kim olsa dayanamazdı. Ablam koşarak yanına gitti çocuğun uyarmak istedi ama bolca hakaret duydu ve tartışmaya başladılar.Tartışmanın sonu ablamın yüzüne yediği bir yumrukla son buldu . Bu canları sevenlerde onlar gibi şiddete maruz kalıyor . Ne duyduğumuz hakaretler ne de şiddet canlara olan sevgimizi asla azaltamaz .

 ZOR İŞ HAYVAN SEVER OLMAK .........

Aynı kötü insanın kolay ama iyi insan olabilmenin zor olduğu gibi.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder