21 May 2012

İZMİRLİ SOKAK HAYVANLARI İÇİN AMBULANS


 İzmir Bornova Belediyesi, sahipsiz hayvanlara yardım eli uzattı ve bir araç alarak ambulans haline getirdi. İçine akla gelebilecek her türlü ilk yardım malzemesi yerleştirildi. Bu görev için halihazırda belediye bünyesinde çalışan veteriner hekimler ve yardımcı elemanlar ayarlandı. Böylece kaza geçiren hayvanların, kendilerine ilkyardım uygulanabilecek ücretsiz bir ambulansları oldu. Hayvanların sokaklarda uğradıkları şiddet görüntülerini ekranlarda, internet sitelerinde görüyoruz. Zehirlenerek ya da vurularak öldürülen hayvanlara rastlamak adete an meselesi.

Bütün bu yaşananlardan rahatsızlık duyan İzmir Bornova Belediyesi, sokak hayvanları için kendi imkanlarıyla ufak gibi gözükse de büyük bir adım attı. Sokakta yaralanan, kazaya uğrayan, sakatlanan hayvanlara yardım etmek için kolları sıvadı. Tamamen ücretsiz ilk yardım hizmeti verecek, bir nevi ambulans görevi gören acil yardım aracını hizmete soktu.

AMELİYAT BİLE YAPILABİLİYOR

Bornova Veteriner İşleri Müdürü, hekim Muzaffer Tetik, hayvanlar için acil yardım aracı uygulaması fikrinin nasıl doğduğunu şöyle anlatıyor: "Kanunlar gereği üç senedir sokak hayvanlarını alıyoruz, kısırlaştırıyoruz, tekrar sokağa salıyoruz. Durum böyle olunca köpek nüfusunda bir artış oldu. Bu artışla beraber özellikle köpeklerin uğradıkları trafik kazalarının sayısı da hızla arttı. Açıkçası hayvanlara çarpan şahıslar da duyarlı değil. Onları sokak ortasında bırakıp kaçıyorlar.

Biz de bu hizmetle sahipsiz hayvanlara yardımcı olmak istedik."

Kazalara anında müdahale uygulayacak araç, 2008 model bir Renault Traffic. Devlet Malzeme Ofisi’nden satın alındı. Araç veteriner hekimler tarafından hayvanların ihtiyaçları doğrultusunda modifiye edildi. Toplamda 47 bin YTL harcandı.

Beş kişilik aracın arkasında yıkanabilir sedye var. Bu alan steril olması ve rahatlıkla temizlenmesi için tamamen krom nikel malzemeden yapılmış. Ayrıca her taşımadan sonra arabanın temizliği yapılıyor.

7 GÜN 24 SAAT HİZMET VERİYOR

Olay yerine vakanın durumuna göre bir ya da iki veteriner hekim ve iki yardımcı eleman gidiyor. Aracın içinde acil müdahaleler için kromdan yapılmış katlanabilir operasyon masası ve malzemeleri, ecza dolabı, aşı ve benzeri ilaçlar için buzdolabı, oksijen tüpü, yaralı hayvanları taşımak için sedye ve serum seti var. Ambulans, içinde ameliyat yapılabilecek alt yapıya sahip.

Kısa sürede günde en az üç yardım çağrısı almaya başlayan acil yardım aracı, 7 gün 24 saat hizmet veriyor. Fakat sahipli hayvanlar değil sadece sokak hayvanları için çalışıyor. Bornova Belediye Başkanı Dr. Sırrı Aydoğan, gerekirse şehir merkezine uzak bölgelerde yapılacak çeşitli kampanyalarda da arabayı kullanabileceklerini söylüyor.

Veteriner Hekim Muzaffer Tetik de aracın aşı kampanyalarına yardımcı olacağı görüyünde: "Aşıların sürekli soğuk kalmaları gerekiyor. Kırsal kesimdeki sahipli hayvanların bazılarının hayatı hiç aşı yapılmadan geçiyor. Aracın içinde bulunan dolabımız sayesinde bundan böyle şehir merkezine uzak yerleşim alanlarında daha rahat hareket edeceğiz."

Belediyenin bu hizmetinden (232) 373 8837 numaralı telefon aranarak yararlanılabiliyor.


Hakan GENCE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder