9 Tem 2012

Tepebaşı Belediyesi Bu yaptığın Yasaya Aykırı !

Tepebaşı Belediyesi Bu yaptığın Yasaya Aykırı !
Tepebaşı Belediyesi Bu yaptığın Yasaya Aykırı !

Bir güzel yürekli okurum aradı: Tepebaşına bağlı mahallelerinde senelerdir baktıkları tek gözü olmayan, husky kırması köpek, çocuklarla top oynarken onların topu almalarına havladığı için şikayet edilmiş ve Tepebaşı köpek toplama ekiplerince barınağa alınmış.
      
Vicdan Bulunmaz Özer hanım köpeğin çok uysal olduğunu, yıllardır mahallelerinde bakılıp kollandığını, sevildiğini, top oynamayı çok sevdiğini, kendisi tarafından günde iki kere beslendiğini anlattı.

Belediyenin hayvan barınağını aradım. Veteriner hekim Cem beye durumu anlattım, araştırıp bana döneceğini söyledi. Sonuçta toplama ekibinin oralarda gezerken bir kişi tarafından “görevinizi neden yapmıyorsunuz, bu köpeği neden almıyorsunuz?” demesi üzerine aldıklarını ve sonra da ait olduğu, bakıldığı mahallenin uzaklarında Esgaz’ın arka taraflarından bir yerlere bırakıldığını ifade etti.

     Yapılanın yasaya aykırı olduğunu belirttim. Hayvan çok usluymuş, ekip elemanları elleriyle tutup atmışlar araca yattığı yerden. Ayrıca yıllardır o mahallede hiçbir vukuatı olmayan o zavallıyı tek bir insanın söylemiyle, görebilen tek gözüyle nasıl uzak bir mevkiye, hangi vicdana dayanarak bırakabilmişler çözemedim doğrusu.

     Seneler önce aynı köpekle ilgili yine Vicdan hanım beni arayıp belediye ekiplerine teşekkür yazısı yazmamı rica etmişti; gözü sorunlu olan o zavallı, ekiplerce alınmış, sorunlu olan gözü çıkarılmış ve tekrar aynı yere bırakılmıştı. Ben de uzunca bir teşekkür yazısı yazmıştım Tepebaşı belediyesine ve ilgili birim çalışanlarına.Üzerinden üç dört yıl geçti, şimdi yaşananlara bir bakın.

     Olayı Veteriner işleri müdürü Sayın Yusuf Selek’e de aktardım; kendisi o bölgeden çok sayıda şikayet geldiğini, ekiplerin de ne yapacağını bilemediğini, sonuçta o hayvan için bu kadar endişe duymamızın “yersiz” olduğunu belki de tekrar aynı yere dönebileceğini söyledi bana. Ardından “biz görevimizi yapmayalım mı?” dedi. Görevi yapmak, 5199 sayılı yasanın maddelerine aykırı hareket etmek! Çünkü vatandaş ağzı var dili yok bir can için şikayetçi olmuştu. Vatandaşın oy hakkı vardı, köpeğin ise yoktu!


     O zavallı, tek gözü olmayan köpek, bilmediği, tanımadığı bir ortamda ne yapacak? Bölgenin hakimi diğer köpeklerce kabul göremeyince yollara düşecek mi sizin dediğiniz gibi, eski yerine dönebilmek için. Dönüş yolunda trafiğin çok yoğun olduğu o caddelerde ezilse, sakat kalsa, ya da başına binbir çeşit dert gelse? Hadi yatın bakalım yataklarınızda rahatça.       

     Onu şikayet eden kişilere artık çok da kızamıyorum. Çünkü ben o kafadaki  insanlarla aynı kategoride olamıyor ve onlar için kafa yoramıyorum. Ama ya siz? Hani geçen yıl bana bir “teşekkür beratı” vermiştiniz! Başkanınızın elinden mutlukla almıştım o kağıdı.

     Artık istemiyorum ne onu ne de günü kurtarma amaçlı yaptırdığınız cicili bicili renkli plastik su kaplarınızı. Görevinizi yasa maddelerine uygun olarak yerine getirin. Sessiz canlar yalnız değil, onların arkasında biz varız.

Ece BİLGİN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder