13 Oca 2011

PEKİ BU ŞİDDET NİYE …………


Elimizin uzandıkları canlıların mutluluğu birde uzanamadıklarımız var demiştim.Peki ya göz göre göre yardım edemediklerimiz .....

İşte hayvanseverlere konulan engeller “Oraya yemek koyma koku oluyor .“ Bunları buraya alıştırma, Bir apartman sakini;”sizin yüzünüzden kapıya geliyorlar” Sizi zabıtaya şikâyet edeceğim. (bu olaya defalarca maruz kaldım ) .

Kovalamayın lütfen ;sokak hayvanı değil mi ölsün.Vurmayın ;ne oldu akraban mı gibi sözlere birde bunların üzerine yürürken arkadan miyavlama sesleri acıyorum onlara ve şükrediyorum.İyi ki yüreğime bu merhamet verilmiş ya verilmeyenler......

İşte buna gerçek bir örnek Biberin hikâyesi; korkuyla bir mağazaya kaçan oraya saklanan sevimli yavru kedi (dışarıda başına ne geldi kim bilir ) sığınacak kendini koruyacak bir yer arayan savunmasız bir can; ama  maalesef yanlış yer bebeğim buradaki insanlar senin için tehlikeli o sevimli yavruda anladı ama geç kaldı bunun için; çünkü onu dışarı atmak isteyen mağazadakiler sopayla tekmeyle minik yavruya vurmaya başladılar.

Korku içinde kendini dışarı atan yavru kedi sokağa atılan eski bir koltuğun arasına sığındı. Haberi aldığımda hemen oraya gittim ve yavru saklandığı yerden miyavlamaya başladı sanki anladı.Onu oradan kurtaracağımı ona kötü davranmayacağıma ..... 

Yavaş yavaş saklandığı yerden çıkmaya başladı tüy yumağı gibiydi.  Gözler yemyeşil bu güzellik nasıl olurda şiddet görmüştü. Tabi onu orda bırakmadım aldım diğer bebeklerimin yanına götürdüm hemen uyum sağladı kaynaştı hiç korkmadı sanki orda yaşıyordu daha önce o da anladı arkadaşlarına baktı ve burada mutlu olacağını ve karnının doyacağını bebişlerimde hemen ona  alıştı.
Onlarda biliyordu onun nasıl ve ne şekilde bulunduğunu hepsi aynı kaderi paylaşmışlardı. Aslında insana en büyük zararı veren yine diğer bir insandır.

 peki bu canlara  bu şiddet niye ………..

Yazan Nilay Elgay

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder