11 Şub 2011

KİMİN UZMAN MÜŞAHADESİNE İHTİYACI VAR ?



Son zamanlarda çok rastlanır oldu.Blog yazarları ,internet gazetelerinin blog sayfalarında yazan yazarlar; Kimileri doğru bildiklerini yeteneklerine göre, kimileri sırf yazmak için yazarlar...
Ben de lise yıllarında çok çalışkan bir öğrenci olmasamda felsefe öğretmenim sayesinde kazandığım bir okuma alışkanlığım var...Son zamanlarda okuduklarım genelde Hayvan sevgisi,islamiyette hayvan sevgisi üzerine olmuştur.
Rastgele bir internet sayfasında’ ‘insan sevmez hayvan severler'' başlıklı bir yazı okudum…

Yazarımız bir hayvandan yana olmuş bir başka tarafa kaymış ben tam anlayamadım…Saygıdeğer yazarımıza göre;

1-“ Hayvanları sevmeyelim, eziyet etmek için elimizden ne gelirse yapalım” diyen birileri yokmuş.
Yani hayvan düşmanı yok aslında. Peki benim bizzat gördüğüm ve haberlerini duyduğum gözü oyulan,tecavüz edilen, kafasına bidon geçirilen,dayağa maruz kalan,Kürkü için canlı canlı kaynar sulara sokulup çıktığındada kürkü bedeninden alınan,Köy yerlerinde yaşlanan eşeğini kesip,köpeklere yediren,Av sporu adı altında dağda kuşu,tilkiyi,kurtu vuranlar….Daha yazacak olsam buralara sığmaz…..Tüm bu olayların başrollerindekiler NEDİR ?
2-Hayvanseverler biraz itici ve sempatik değillermiş.
Bak bu ikinci maddede hem fikiriz..Evet hayvanseverler iticidir..Çünkü empati kurma güdüleri var,sokaktaki aç hayvanların ne hissettiklerini bilirler.Bu yüzden kıyıya,köşeye iki lokma yiyecek bırakırlar ve sosyal hayatları kısmen yoktur kendilerine harcamadıkları vakitleri hasta hayvanlarla,aç hayvanlarla geçirirler…
3-Elle tutulur bir işleri yokmuş.
Evet elle tutulur bir işleri yok çünkü senin gibi muhalefet olan milyonlarca insan var..
4-Çoğundada uzman müşahedesine ihtiyaç varmış.
Bak bu konudada hem fikiriz hepsinde uzman müşahedesine ihtiyaç var çünkü ; Gözleri önünde canlar açlıktan ölüyor,Can çekişiyor,feryat ediyor…Tüm bunları gören üzülen insanların uzman müşahedesine ihtiyacı var…
5-Gerçek hayvanseverler yüzlerce,binlerce,milyonlarcaymış.
 Gerçek hayvanseverler milyonlarca ise neden hala biz her gün uyandığımızda kötü bir haber alıyoruz? Neden hayvana şiddet ve tecavüzün Türk Ceza Kanunu’na girmesi için Türkiye’de sadece 250000 imza toplandı?
6-Kuduzdan ölen çocuklar gündeme gelince , tercihleri güya köpeklerden yana kullanabiliyorlarmış….
Ben hiç görmedim kuduz köpeği öldürmeyin, kuduz çocukları öldürün diyen hayvansever ! Ama tüm Avrupa’da kuduz kökten bitmişken neden hala burada var diyen hayvansever gördüm. Peki sen neden kuduzu kökten halledilmesini düşünmeyip illa ki bir ayrım yapıp köpekleri katletme fikrindesin?
7- Çoğu çocuk sevgisinin ne olduğunu bilmiyormuş.
Peki ben neden çocuklara yapılan şiddeti ilk hayvanseverlerden duyuyorum ? Gerçek hayvanseverler hayvanların masumluğunu,acizliğini,günahsızlığını severler..Aslında onlar hayvan değil masum olan her canlıyı severler..Çocuklarda masum ve günahsız olduklarına göre!
İnsanlar yazar,İnsanlar çizer hak veren olur vermeyen olur ama olan hep garip hayvanlara olur ! Madem herkes yazıyor.Bu sitedede bana yer verilmiş,Bende canlar adına sessizlerin sesi olmak adına doğru bildiğim her şeyi Yazarım !

Yazan:Serkan Kıdak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder