19 Kas 2012

İKİ ÇİFT GÖZ




Oğlumla bir akşamüstü gidip bakımsız olan büroyu temizlemeye karar verdik. Aldık malzemeleri gittik. Büroda kimse yoktu işe koyulduk. Fakat bende ne olduğunu anlamadığım bir his kafamı çevirip masaya bakmamı söyledi. Aman Allahım ne göreyim iki çift göz bana bakıyor. inanamadım başta ne olduklarını bile anlamadım. Kendime gelmem kısa sürdü.

Kuyruklarının ucuna kadar kurumuş iki yavru kedicik küçücük vücutlarında hiçbir şey kalmamış adeta içleri çekilmiş çok yaralı hasta hayvan gördüm ama böylesine hiç rastlamadım. Yanlarında yazılı bir not buldum.

Bir aylık olan bu yavrular annelerinin yanlarından alınmış günlerce aç susuz elden ele gezdirilmiş canlılıklarını yitirince Eskişehir´in işlek caddelerinden birine bırakılmış büyük olasılıkla da gizli bir köşeden hangi araba nasıl ezecek diye izlenmiş.


Bürodan alel acele eve getirdik. Kuruyan ağızlarını ılık süt ile açtık. Yavaşça vücutlarını nemlendirdik. Biri kendine geldi. Diğerinin durumu ağırdı soluğu veterinerde aldık. Gördükleri karşısında çok şaşıran veteriner kediciğe zorlukla dokunabildi. Ateşi 40 derece olan yavruma iğne yapacak kası olmadığı için ilaç vermedi. Ölecekti.


 Dilek hanım üzülmeyin dedi. Boğazım düğüm düğüm eve getirdim. Çene geriliğinden ve ateşinden dolayı güçlükle nefes alan yavruma özel mama yaparak güçte olsa şırıngayla zorla besledim. Geceleri uyumadan oturup onunla konuştum. Bir gece baktım ki mücadeleyi bıraktı ip gibi olan boynu yana düştü.

Son bir mecalle bana baktı bende gözlerine bakarak güzel yavrum neden gitmek istiyorsun bak sana armağan edilmiş bir can var ve sen bana rast geldin, bu güne kadar da mücadele ettik böyle beni ve kardeşini bırakıp gitmek varmı diye ağladım. Vücudunu yavaş yavaş okşayarak ninniler söyledim. Gözlerini zorla açtı sürünerek geldi ve minik patisiyle ağzıma dokundu. İşte o zaman beni anladığını fark ettim.

Benim minik yavrum mücadeleye devam dedi. İki ay kadar birlikte sabahladık. Ninnilerimi duymak için yüzüme yattı. Şimdi beş yaşında simsiyah alımlı bir kız ve hala yüzüme yuvarlanarak sığmaya çalışıyor. Ne kadar büyüdüğünün farkında değil. Abisi ve dört kız kardeşi ile birlikte mutlu ve sağlıklı yaşıyor.


Vücudunda değişmeyen tek yeri baktığında insanı delip geçen güzel gözleri...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder