9 Ara 2012

İÇİMDE ÇUHA ÇİÇEKLERİ AÇTI



Tam olarak hiç bilemeyiz Neden bir varlığa sevgi duyuyoruz .Bildiğimiz bir şey varsa oda insanın yaradılışında sevgi olduğudur. İnsan öz benliğinde bu sevgiyi yaşatırsa sevmeye devam eder .Hayvanları ve doğayı severek dünyaya gelen bir bebek nasıl değişiyor.

Peki ne zaman nefret etmeye başlıyoruz .

Bebek büyürken şiddetin önemli olduğunu anne ve babadan öğrenirken şiddetin önemli bir ikna etme yolu olduğunu okulda öğretmeninden öğreniyor. doğaya çevreye zarar vermenin Hayvanları taşlamanın, Kuş yuvalarını bozmanın bir eğlence olduğunu büyüklerinden öğrenirken

Okula başlar.

İlk duyduğu kelime annesinden “Aman evladım bu pis hayvanlara dokunma onları görünce kaç hastalık bulaşır.” Artık bebek okulludur ve her gördüğü her yerde köpek ve kedileri görünce onları taşlamakta onlardan korkmaktadır.


Sevgili anneler ilk olarak  bu bebeğe yaşayan tüm canlıları sevmeyi öğretmek sizin görevinizdir. Bunu unutmayalım


Onunla tanışmamız bundan aylar önce idi. Soğuk bir aralık gününde misafir olarak bir dostuma gittiğim Balçova’da gördüm. Bir parkın bankında bir kediyi beslerken buldum Ilgaz çocuğu.

Gözlerindeki o kediye bakarken gördüğüm ışıltıyı anlatamam. Ilgaz çocuk bebek gibi sarmalamış kediyi evden kaçırdığı bir parça ekmek ve sütle beslemeye çalışıyordu. Bir süre onları izledim .daha sonra yanına gittim “delikanlı bu soğukta ne yapıyorsun burada evin yok mu dedim.” Ilgaz döndü ve dedi ki “kedim üşürken ben nasıl sıcak evimde yaşarım .”

Ben ordan ayrılalı aylar oldu ama Ilgazın bu sözleri hep kulağımda  Ilgaz’dan öğreneceğimiz çok şey var. Ilgazın ailesine de buradan teşekkür ediyorum böyle bir çocuk yetiştirdikleri için


PATİ PENÇE 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder