26 Oca 2011

GÜVERCİN VE KİRPİ

Elimizin uzandıkları arasında sadece kedi veya köpek olmadı. Bunlar arasında güvercin, tavşan, kirpi gibi tatlı dostlarımızda oldu. Şunu belirtmeden geçmek istemiyorum.
Hayvan severliğin sadece köpek veya kedi dostundan ibaret olduğunu düşünmeyelim. Bütün hayvanların yaşamına saygı ve sevgisi olanların gerçek hayvan dostu olduğunu düşünüyorum

Güvercinin hikayesi; Geçen sene olan bir olayı anlatmak istiyorum. Evime dönerken bir arabanın güvercini ezdiğini gördüm. Yanına gittiğimde ezen kişinin tanıdık olduğunu fark ettim. Güvercini görmediğini söyledi. Sonuçta hiç etkilenmedi ve güldü.
Gülmesi bile onu suçlu çıkartıyordu. Güvercin ise yaralı hali ile yalpalayarak yürümeye çalışıyordu. Hemen markete girip bir kutu aldım ve yaralı güvercini içine koydum. O üzüntü yetmiyormuş gibi etrafımdaki insanlar ondan hayır gelmez kafasını kopartıp at diyorlardı. Güvercini alıp hemen evin yolunu tuttum. Kutuya güzel bir yer yapıp kanatlarına ilaç sürdük elimizden geldiği kadar tedavi etmeye çalıştık. En sevindirici yanı boynuna bir şey olmamasıydı. Hızla iyileşmeye, kanatlarını çırpmaya başlamıştı. 2 hafta sonra tamamen iyileşti. Onu diğer güvercinlerden ayıran yoluk tüyleriydi. Bir sabah kalktığımızda özgürlüğüne uçmuş olduğunu gördük ama düşünemediğimiz bir şey vardı vefasını bize göstereceği hiç aklımıza getirmemiştik. O günden sonra uzun bir süre balkonumuzda misafir oldu. Unutmadan söylemek istiyorum güvercini ezen ve sonrada bir şey olmamış gibi gülen o kişi 2 gün sonra ayağını kırdı 2 ay alçıda kaldı.

Kirpinin hikâyesi; Ablamla ikimizin bu güne kadar gördüğü ilk kirpiydi. Akşam parka kedilere mama koyarken bir grup gencin konuşmaları dikkatimizi çekti. Ellerinde bir şey vardı. ama tam göremiyorduk aralarında konuşurken kesip yemekten bahsediyorlardı .Bir anlık hisle peşlerine takıldık .Çocukları durdurup ellerinde ne olduğunu öğrenmek istedik .Kirpi olduğunu ve pişireceklerini söylediler. Bu nasıl bir düşünceydi böyle ....

Kirpiyi istedik yazıktır günahtır deyip almak istedik ama vermek istemiyorlardı. Polis çağırmaktan bile bahsettik ama güldüler tabii. Bizde kirpiyi bırakmayı düşünmüyorduk ve inatla ısrarla ellerinden aldık. Çok sevimli bir şeydi. Korktuğu her halinden belliydi. Bu sevimli canı doğal yaşamına bıraktık. Bu kurtarışlar bizim için bir zaferdi. Aslında ne kadar acı çünkü bazı insanların elinden bu masum canları kurtarmaya çalışıyorduk. 

Dilerim ki her insan bir hayvan dostu olur. İnsanlar için en büyük bedduam bu

Nilay ELGAY



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder