16 Nis 2012

SOKAK KÖPEKLERİ NERDE ?


Her sabah uyandığımda ilk duyduğum ezan sesi daha sonra ağaçlardaki serçelerin sesleri, sokak köpeklerinin havlamaları duyardım. Gözümü açardım, onlar çalar saatten daha dakiktir. Bu yılların verdiği tecrübe ile sabittir. Penceremi açıpta balkona çıktığımda karşı bahçelerden gelen yasemin, hanımeli kokularıda bize doğanın sunduğu güzelliklerdendir.

Bu yıllardır yaşadığım mahallede böyledir . Son günlerde artık bu duygularla uyanamıyoruz. Artık bir eksiklik var sabahın serinliğinde tüm evren uyanırken mahallemdeki tüm canlılar birer birer uyanırdı. Eksik olan şeyi ilk o gün farkettim. O gün çok erken uyanmıştım . balkona çıktım günün ilk seslerini duymayı bekliyordum.herşey bir ritim gibi başladı sırayla önce ezan ve sıra köpeklerimizde idi ama sesleri duylmuyordu. mahallemizin yerleşik köpekleri yoktu. Kendi kendime sordum “ sokak köpekleri nerde ? “ dedim.

Aşağı indim sokakta yürümeye başladım. Onları görmeyi arzuluyordum, Her zaman ki yerlerinde yoktular. Sanki buharlaşmışlardı. Eve döndüm meraktan ölecektim. Güneşin doğmasını bekledim. Bir telefon trafiğinden sonra durumu öğrendim. Köpekleri belediye rehabilite ediyormuş. Kulağa ne hoş geliyor değil mi ? Sözde köpekler kısırlaştırılıp yaşam alanlarına bırakılması gerekiyordu. Fakat genelde öyle olmuyormuş. kısırlaştırılan aşıları vurulan köpekler yaşam alanları yerine barınaklara (Köpek tecrit alanları) bırakılıyorlarmış.

Yazık ki göründüğü kadar hoş değil !

Rehabilitasyon merkezleri denen köpek barınaklarına atılan onlarca can orda kı zor şartlar altında yaşam mücadelesi vererek hayatlarına buralarda veda ediyorlar. Peki belediyelerin bu çalışmaları doğru mu Bence bu yapılanlar yanlış sadece bir şeyler yapıyoruz demek için yapılan çalışmalar, amaç eğer canlara daha iyi şartlar sunmak ise toplumun bir parçası olan sokaktaki köpeklerin korunması ve onlara yaşam sahaları yaratılması gerekir. Beslenme odakları olan alanlarda gönüllü hayvan hakları savunucuları onlara yardımcı olacaklardır. Belediyelerin gönüllülerle birlikte çalışması gerekir. Topluma sokak hayvanlarının toplumun bir parçası olduğunu onları sevmemiz korumamız gerektiğini topluma anlatması gereken çalışmaları kamu kuruluşları yöneticileri, hayvan hakları dernekleri gönüllü hayvan hakları savunucuları,Milli eğitim bakanlığı birlikte Bu çalışmaları organize etmelidir. Özellikle çocuklarımıza tüm canlıların yaşam hakkı olduğunu öğretmeliyiz.

Tüm hayvan hakları savunucuları tüm canlıların yaşam hakkı olduğunu topluma unutturmamalıdır. Kamuoyu yaratmak için daha aktif çalışanlar olmalıdır. Kurulmuş onlarca dernek ne işe yarıyor diye düşünmemek elde değil en son Ankara’da yaşananlardan sonra gördüklerimiz hiç umut vermedi. Bu kadar kuruluştan her birinden bir otobüs kaldırılsa ankaraya gidilse kızılay meydanı dolardı. Umarım bir daha ki bahara sokak köpeklerimizle uyanırım .

PATİ PENÇE
15.04.2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder