12 Ağu 2012

HAYAT BUGÜN BAŞLADI




Hayat bugün başladı….evet daha önce yaşamadım mı …yaşadım…ama tüm canlılar gibi bende farkındayım artık. Yeni bir günle uyanınca başlıyor hayat..

 Ve dün verdiğin kararlar…yeni günde etkisiz kalıyor…ya aynı kararları alacaksın veya uygulayacaksın..ya da yenilerini..artık karar vermemeye karar verdim demiştim bir keresinde büyük bir laf da ben edeyim diye..büyük laf etmek..ne çok sevilir..bilgili olsan da olmasanda..

 Çoğu entel kitap okur sadece kullandığı kelimeleri ve süslü cümlelerini değişik ilginç yapabilmek için..

 Hayat bugün başladı..ve ben tüm canlılar gibi bunun farkına vardım uzun süredir…tüm canlılar derken insanlar hariç tüm canlılar tabi..

 Ben farkına vardım bunun…. ya diğer insanlar?…onlar…hala yeni bir günün yeni bir yaşam olduğunu fark edemediler mi? O zaman ben artık..insan ailesinden değilim …doğaya aitim demektir…nasıl ki fark ettim her doğan günle yeniden yaşamaya başladığımı…bir böcekle veya bir kurbağa veya saka kuşu ile çok daha yakın olmadım mı ?

 Onlar biliyor mu bunu…beni alıyorlar mı aralarına..Hayır..

 İnsan kovulmuş bir kere doğa cennetinden asırlar önce doğaya karşı işlediği suçlar nedeniyle..

 Doğa farkında olmadan…görmezden gelerek yaşıyor insanın olduğu yerlerde de ..olmadığı yerlerde de…insana rağmen her yerde..kendi uğraşını sürdürüyor…birazdan üzerimden bir traktör pulluğunun keskin bıçağı geçebilir diye düşünmeden gamsız geziyor toprağın derininde bir solucan..ya da dozerlerin kepçeleri ile yeni bir inşaat alanı açılmak üzere toprak, kaya bitki ağaç yıkılmadan az önce..yuvasında karıncalar..
 Kocaman bir ağacı dibinden kesip yere devirdiğinizde…Titanic gibi hızla sulara gömülmüyor… yere çarpıyor üzerindeki canlılarla ve kendi dal yaprak canlılığıyla ..bir kaç saat önce kesileceğini hiç düşünmeden..ve yıllarca küçük küçük adımlarla hem dal,yaprak hem toprağa uzanan köklerini büyütürken..hiç düşünmeden bir insanın kararı ve icadı bir makine ile kesilerek işinin biteceğini ve hayatının yeni bir gününe daha başlayamayacağını bilmeden…hissetmeden …düşünmeden.. ve…üzülmeden..

 Ben de böyle düşünüyorum derken gerçekten bir ağaç kadar değil …bir kuş kadar belki..ya da bir sokak kedisi kadar…ancak o kadar olabiliyorum doğal…endişelerimden arınmış.
.
 Doğal savaşıma başlama hevesi ile uyanmak..bir balık kadar mutlu ediyor beni..yaralanmadan ve ölmeden eşimi ve yavrumu kaybetmeden bir günü daha bitirmek..

 Ama geceyi de bilmek ..uyku dışında geceyi de günden saymak..bir çok canlıdan farklı olmak mı acaba..sadece gece yaşayan veya sadece gündüz yaşayan canlılardan farklı olmak..uyku dışında…uyku tüm canlılarda aynı..yaşam gibi…yaşamak gibi…uyku ve ölüm…tüm canlılarda aynı..ağaçlar uyumaz mı zannediyorsunuz….kışın derin uykuya giriyorlar hem de çok derin uykuya..
 Uykuya her zaman ihtiyaç duydum ama hiçbir zaman sevemedim..her zaman uykunun yerine yapacak bir şeyim varsa onu yapmayı tercih ettim..

 Uyku yarı ölüm benim için..bilinçsiz olduğum o anı yaşamdan sayamıyorum..belki nefes alıyorum..organlarım çalışıyor…kalbim daha yavaş da olsa vücuduma kan pompalamaya devam ediyor..ama ben kendimi bilmiyorum…ben, ben değilim uykuda…her uyuyan canlı ile aynıyım…bir özelliğim yok..bilincim olmadığı için..

 Belki de o yüzden her yeni güne uyanmak yeni bir hayata başlamak gibi…

 Uyku ölüm…ve uyanmak yeni bir yaşam…görebilene..hissedebilene…ölebilene..uyanabilene ve yeni günü bilene..

 Yaşamaya başladık…tamam yeni bir gün yeni bir yaşam bunu da anladım…

 Ama nasıl yaşacaksın?

 Bir ağaç gibi köklerinle toprağa sımsıkı yapışıp dalların ve yapraklarının uzandığınca kendini göstererek mi…bir kuş gibi uçabildiğin uzaklık, yükseklik ve konabildiğin yere kadar mı ?

 Yada bir balık gibi..yüzmekten yorulmadan kayalarda kıyıda dalgalarla oynaşarak mı ? ya da derinlere dalarak engin maviliği ve sonra engin lacivertliği ve sonra da belki engin siyahlığı keşfederek mi?

 Nasıl yaşayacaksın? Bir kuş kadar hür ve aynı zamanda bir çınar kadar tutsak ve mağrur mu ?

 Hayır..nasıl yaşayacaksın biliyor musun? Bir insan gibi..doğayla barışık..ne olduğunu ve ne olmadığını bilen…yeni bir günün hayatının başlangıcı olduğunu hisseden…ve bir insan doğal bir insan nasıl yaşayacaksa öyle yaşayacaksın..

 Doğa ile insan nasıl mı yaşar…gece uyu..sabah yeni bir hayata kalk ve kendini doğanın devinimine bırak..doğa her canlı için uygun olan boşluklarından birine yani senin için uygun olan yerine seni alacaktır…kucaklayacaktır seni…savaştan dönen oğlunu kucaklayan ana gibi..tohumdan çıkan kökü kucaklayan toprak gibi…ama hissetmelisin ve inanmalısın…doğa seni bekliyor…ve sana güveniyor…çünkü sen de doğasın…

Veteriner Hekim  Kutlu Dayıoğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder